Matematyczny umysł z artystyczną duszą. Matematyk z wykształcenia, aktualnie pracownik jednej z krakowskich korporacji, a z zamiłowania niespełniona pisarka i zakręcona książkoholiczka.

poniedziałek, 31 października 2016

TOP 7 - cytaty miesiąca października

PAŹDZIERNIK

     Nadszedł ostatni dzień października, a wraz z nim przyszła pora na kolejne TOP 7 cytatów miesiąca. Tym razem udało mi się przeczytać sześć książek, co stanowi dla mnie niezły wyczyn, zważywszy na fakt, że czas przelatywał mi jak przez palce i w zasadzie ten miesiąc nie był koniecznie bardzo pozytywny. Dlatego w sumie nie wiem, kiedy udało mi się pochłaniać te lektury, ale cieszę się, że miałam je na swojej drodze, gdyż większość okazała się naprawdę dobra. Pięć z tych książek zostało zrecenzowanych na blogu, ostatnia natomiast swojej opinii doczeka się już w listopadzie, gdyż skończyłam ją czytać właśnie dzisiaj (zdradzając Wam tytuł - jest nim "November 9" autorstwa Colleen Hoover).
        Jak już wspomniałam, sporo lektur wywołało we mnie ogrom pozytywnych wrażeń czy też pewnego rodzaju zaskoczeń, stąd też i znalazłam wiele inspirujących cytatów. Dlatego też trudno było mi stworzyć listę tych raptem siedmiu, a jednak ostatecznie wybrałam te, które szczególnie chwyciły mnie za serce.

7. Wanda Majer - Pietraszak - "Cztery pory roku Heleny Horn"

"Ale niespodzianki mają to do siebie, że zjawiają się, zaskakują nas i powodują silne bicie serca, czasem strach, rozpacz albo radość i wzruszenie."

6. Andrea Portes - "Jesień motyli"

"A jeśli bycie zakochanym oznacza właśnie to? Że odpuszczasz tej drugiej osobie. Że jest dobrze i nic nie musi być takie, jakie "powinno" być, jakie wszyscy mówią, że powinno być. Że wszystko może po prostu być takie, jakie jest. I wtedy jest dobrze."

5. Andrea Portes - "Jesień motyli"

"Może sztuka polega na tym, żeby nie spodziewać się, że będzie jak w kinie. Jeżeli człowiek odrzuci oczekiwania i będzie przyjmował rzeczy takimi, jakie są, to może uda mu się przejść przez coś takiego bez rwania sobie włosów z głowy."

4. Colleen Hoover - "November 9"

"-Staram się pamiętać, że każdy ma jakieś blizny - mówi. - Czasami gorsze niż moje. Tyle, że moje widać, a większości innych ludzi nie.
Nie mówię jej, że ma rację. Podobnie jak nie mówię, że chciałbym mieć tak piękną duszę jak ona ciało."

3. Kathrin Lange - "Serce z popiołu"

"Kiedy dwoje ludzi jest bardzo blisko, odruchowo czują potrzebę, by szeptać. A to dlatego, że ich serc też nie dzieli wiele i głośno wypowiadane słowa są zbędne."

2. Colleen Hoover - "November 9"

"Kiedy znajdujesz miłość, to ją trzymasz. Chwytasz ją obiema rękami i ze wszystkich sił starasz się jej nie wypuścić. Nie możesz tak po prostu odjechać, licząc, że przetrwa, aż będziesz na nią gotowa." 

1. Colleen Hoover - "November 9"

"Nie będziesz się zastanawiał, czy to, co czujesz, to prawdziwa miłość, bo kiedy przyjdzie, będziesz nią przerażony. Nagle zmienią się twoje priorytety. Nie będziesz myślał o sobie ani o swoim szczęściu. Będziesz myślał tylko o tej osobie i o tym, że zrobiłbyś wszystko, by uczynić ją szczęśliwą. Nawet gdyby oznaczało to odejście od niej i poświęcenie dla niej swojego szczęścia." 


     Jak zatem widzicie - prym znowu wiedzie Colleen Hoover. Nie mam pojęcia jak ona to robi w swoich książkach, ale za każdym razem tak samo mocno rozwala mnie ogromem emocjonalności, jaką wkłada w swoje historie.
       Niebawem znów postaram się coś dla Was napisać - na pewno pojawi się podsumowanie czytelnicze, a także recenzja "November 9". Póki co - trzymajcie się!

10 komentarzy:

  1. MOJE TOP3 z Twojego TOP7:
    4 - zderzenie dusza/ciało i moje/twoje - murowany kandydat na świetną złotą myśl
    5 - fajnie powiedziane, trza się oswoić z przyszłością szaraczka
    1 - utopijne, trochę zazdro i smutno jak to czytam, ale może patrz cytat 5? :D

    fajny blog! może rev? XD
    Kultura & Fetysze (klik!)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy wpis :D Ja raczej nie mam zbyt wielu ulubionych cytatów. Jedynym takim, który bardzo utkwił mi w pamięci, jest ten od Johna Ruskina: "Największa nagroda pracy- to, czym pozwala nam się stać".
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się cytat Wandy Majer, jest bardzo autentyczny. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 4 i 2. <3
    Serio, cudne cytaty. :3

    OdpowiedzUsuń
  5. najbardziej podobają mi się cytaty z jesieni motyli. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle przepięknych cytatów z Jesień motyli czy November 9 . ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam cytaty z November 9! Czytając, co chwilę zaznaczałam jakieś fragmenty. ;) Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii o tej książce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam cytaty z November 9! Czytając, co chwilę zaznaczałam jakieś fragmenty. ;) Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii o książce. ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz, czy to pochwała czy też uzasadniona krytyka, niezwykle motywuje mnie do dalszego działania, stąd dziękuję za wszystkie pozostawione przez Was słowa! :)

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *